dimarts, 25 de setembre del 2012

Inici de semestre

La meva experiència en altres universitats, i parlo de memòria perquè ja en fa anys, era que anaves a estudiar el que tocava: a primer feies unes assignatures i a segon en feies unes altres.

A la UOC, tot i tenir un tutor que t'orienta i un pla d'estudis, et trobes amb la llibertat de triar -fins a cert punt- què vols estudiar el semestre següent.

És llibertat però alhora és responsabilitat. I dubtes. Perquè no saps massa be si la tria que fas s'adequarà a les teves disponibilitats de temps, de concentració, d'exigència...

Trobo que aquesta és una de les dificultats afegides que presenta la decisió de matricular-se a la UOC. Encara que tinguis orientacions, no tens  -tampoc encara- elements objectius que et permetin fer una tria d'assignatures que es puguin amotllar a la teva capacitat i disponibilitat.

Penso que és un punt en el qual la direcció de la UOC ha de dedicar temps i esforços a resoldre. Perquè per assolir objectius no hi ha res millor que disposar del elements per a fer una bona planificació.

Sóc del parer que abans de començar una feina, la que sigui, cal estar preparat i poder planificar. Saber què s'ha de fer i en quin temps i amb quina dedicació.

No totes les assignatures demanen una implicació igual pel que fa a presència o seguiment o implicació virtual. Totes, evidentment, s'han de treballar. Però algunes et reclamen una connexió pràcticament diària mentre que d'altres volen més feina personal i no tanta relacional.

Imagino que aquest post és més fruit de l'atabalament de l'inici de semestre que no de res més. M'atabalo veient que ja tot està en marxa i tinc dubtes de si he triat les assignatures que calia...

Alea jacta est!

Estic segur, però, que ens ho passarem tant be com el semestre anterior!

Que no pari la música!!!!


2 comentaris:

núria ha dit...

Com conec aquesta sensació que descrius. Per acabar-ho d'adobar: hi ha assignatures en què hi has d'invertir molt temps perquè no entens ni un borrall (en el meu cas, Economia) i, en canvi, d'altres que no dediques, ni de lluny, les hores que, segons els crèdits, li pertocarien (en el meu cas, Anglès I, II i III).

Hi ha assignatures per a les quals un té una facilitat innata i altres per a les quals cal donar-se molts cops de cap.

Però el producte final és molt agraït :)

Ànims!

docus ha dit...

gràcies per comentar Núria!

Suposo que hi ha -i hi haurà- formes de millorar la informació per saber a què ens hem d'enfrontar.

Pel que dius, però, potser t'hauré de demanar un cop demà amb l'anglès!

:)

Bona nit i ànims també per tu.